BBO Discussion Forums: waarom geen verplicht spelsysteem bij elke naam? - BBO Discussion Forums

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

waarom geen verplicht spelsysteem bij elke naam? Tekstvlak opmerking is nu te klein voor goede beschrijving

#1 User is offline   Funplayed 

  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 2
  • Joined: 2021-March-14

Posted 2021-March-14, 10:06

Europees systeem bijv.Acol is nauwelijks bekend bij internationale medespelers.
Hoewel ik duidelijk aangeef hoe ik mijn systeem speel, wordt ik toch regelmatig gevraagd wat de betekenis van mijn bod is?!
Bijv: Alert-klaverenopening is dat ik 4 ctr H of S heb en alert-4-cklaveren is bij mij Asen vragen!
Helemaal vervelend is dat sommige spelers(Naam met kroontje)je er dan uitgooien.
Ook zeer irritant zijn de mensen die je al snel idioot noemen omdat je niet door biedt waar ik persoonlijk niet altijd zin in heb.
Speel alleen ontspannen en wil niet altijd tot uiterste gaan.
Pas is ook een bod en dat wordt bij die fanatiekelingen wel eens vergeten.
0

#2 User is online   helene_t 

  • The Abbess
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • Group: Advanced Members
  • Posts: 17,063
  • Joined: 2004-April-22
  • Gender:Female
  • Location:UK

Posted 2021-March-14, 15:55

Het is idd even wennen om met mensen online te spelen van andere culturen, waar bijvoorbeeld "Acol" iets anders (of helemaal niks) betekent :)

Enkele voorstellen:
- Bouw een vriendenkring op en speel met hun. Als je speelt met wildvreemden moet je op alles voorbereid zijn.
- Een goede manier om vrienden te vinden is substituut te zijn, veel mensen zijn dankbaar als je substitueert.
- Als ze vragen was een 1 opening betekent, gewoon "5+ schoppens, 11-20 punten" zeggen. Lijkt me geen punt.
- Niet 1 uitleggen als "4+ sch of ha", dat klopt niet, je opent ook 1 als je geen andere 4-kaart dan klaverens hebt. Gewoon "2+" zeggen.
- Niet "Acol" zeggen, dat betekent in de meeste landen zwakke sans en 4-kaart hoog. Zeg liever "5kaart hoog, 15-17 NT". Meer algemeen, probeer namen van conventies en system te vermijden. Geef liever concreet aan wat een bod belooft.
- Systeem beschijfen in je komentaarveld kan je doen maar de meeste mensen spelen verschillende systemen met verschillende partners, en als de twee tegenstanders verschillende systemen hebben op hun profiel schiet het toch niet op. Dus gewoon aan het begin van het tafel even koortsluiten wie wat speelt en dan verder goed alerteren.
The world would be such a happy place, if only everyone played Acol :) --- TramTicket
0

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users